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App 개발/장애이력관리

Issue status

by phpdoumi 2020. 5. 11.

4.2. Issue Statuses

4.2. 문제 상태
An important part of issue tracking is to classify issues as per their status. Each team may decide to have a different set of categorization for the status of the issues, and hence, MantisBT provides the ability to customize the list of statuses. MantisBT assumes that an issue can be in one of three stages: opened, resolved and closed. Hence, the customized statuses list will be mapped to these three stages. For example, MantisBT comes out of the box with the following statuses: new, feedback, acknowledged, confirmed, assigned, resolved and closed. In this case "new" -> "assigned" map to opened, "resolved" means resolved and "closed" means closed.

이슈 트래킹의 중요한 부분은 이슈별로 상태를 분류하는 것입니다. 각 팀은 문제의 상태에 대해 서로 다른 분류 세트를 갖기로 결정할 수 있으므로 MantisBT는 상태 목록을 사용자 정의할 수 있는 기능을 제공합니다. MantisBT는 문제가 개방, 해결 및 폐쇄의 세 단계 중 하나일 수 있다고 가정합니다. 따라서 사용자 정의된 상태 목록은 이 세 단계로 맵핑됩니다. 예를 들어, MantisBT는 새로운 상태, 피드백, 승인, 확인, 할당, 확인 및 종료 상태로 제공됩니다. 이 경우 "신규" -> "지정된"맵이 열리면 "해결됨"은 해결됨을 의미하고 "닫힘"은 닫힘을 의미합니다.


Following is the explanation of what the standard statuses that are shipped with MantisBT means.

다음은 MantisBT와 함께 제공되는 표준 상태의 의미에 대한 설명입니다.
New - This is the landing status for new issues. Issues stay in this status until they are assigned, acknowledged, confirmed or resolved. The next status can be "acknowledged", "confirmed", "assigned" or "resolved".

새로 만들기 - 새 문제의 방문 상태입니다. 문제는 할당, 승인, 확인 또는 해결될 때까지 이 상태를 유지합니다. 다음 상태는 "승인됨", "확인됨", "할당됨" 또는 "해결됨"일 수 있습니다.
Acknowledged - This status is used by the development team to reflect their agreement to the suggested feature request. Or to agree with what the reporter is suggesting in an issue report, although they didn't yet attempt to reproduce what the reporter is referring to. The next status is typically "assigned" or "confirmed".

승인됨 - 이 상태는 개발팀에서 제안된 기능 요청에 대한 동의를 반영하기 위해 사용됩니다. 또는 보고자가 언급한 내용을 재현하지는 않았지만 보고자가 이슈 보고서에서 제안하는 내용에 동의합니다. 다음 상태는 일반적으로 "할당됨" 또는 "확인됨"입니다.
Confirmed - This status is typically used by the development team to mention that they agree with what the reporter is suggesting in the issue and that they have confirmed and reproduced the issue. The next status is typically "assigned".

확인됨 - 이 상태는 일반적으로 개발팀에서 보고자가 해당 문제에 대해 제안한 내용에 동의하고 해당 문제를 확인하고 재현했다고 언급하는 데 사용됩니다. 다음 상태는 일반적으로 "할당됨"입니다.
Assigned - This status is used to reflect that the issue has been assigned to one of the team members and that such team member is actively working on the issue. The next status is typically "resolved".

할당됨 - 이 상태는 문제가 팀 구성원 중 하나에 할당되었고 해당팀 구성원이 문제에 대해 적극적으로 작업하고 있음을 반영하는 데 사용됩니다. 다음 상태는 일반적으로 "해결됨"입니다.
Resolved - This status is used to reflect that the issue has been resolved. An issue can be resolved with one of many resolutions (customizable). For example, an issue can be resolved as "fixed", "duplicate", "won't fix", "no change required", etc. The next statuses are typically "closed" or in case of the issue being re-opened, then it would be "feedback".

해결됨 - 이 상태는 문제가 해결되었음을 반영하는 데 사용됩니다. 여러 해상도 중 하나를 사용하여 문제를 해결할 수 있습니다(사용자 정의 가능). 예를 들어, 문제는 "수정됨", "중복", "수정하지 않음", "변경 필요 없음"등으로 해결 될 수 있습니다. 다음 상태는 일반적으로 "폐쇄됨" 또는 문제가 다시 열릴 경우 그러면 "피드백"이 됩니다.
Closed - This status reflects that the issue is completely closed and no further actions are required on it. It also typically hides the issue from the View Issues page. Some teams use "closed" to reflect sign-off by the reporter and others use it to reflect the fact that the fix has been released to customers.

종료됨 - 이 상태는 문제가 완전히 종료되었으며 추가 조치가 필요하지 않음을 나타냅니다. 또한 일반적으로 이슈보기 페이지에서 이슈를 숨깁니다. 일부 팀은 "폐쇄"를 사용하여 보가자의 사인 오프를 반영하고 다른 팀은 이 수정을 사용하여 수정 사항이 고객에게 릴리스되었다는 사실을 반영합니다.

 

이슈 상태 변경 화면

 

End of line.

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